mandag, september 19, 2005
Hypertekstfortelling på 7. trinn
Har i dag startet et "miniprosjekt" på 7. trinn. Har helt siden jeg selv var med på å lage en hypertekstfortelling, hatt lyst til å sette dette ut i praksis. Og nå har jeg sjansen! To timer i uka har jeg 1/3 av 7. trinn på Ankenes barneskole i norsk. Jeg har laget "begynnelsen" på fortellingen og i dag har elevene fordelt noder mellom seg, som de skal utdype og skrive ned. Uheldigvis har elevene enda ikke tilgang til datamaskinene på skolen, men i løpet av noen uker skal dette være i orden (håper jeg virkelig!!!). Vi har løst dette ved at elevene skriver 1. utkastet av sine noder på ark. Mange kom godt i gang i dag og i løprt av neste mandag håper jeg alle er mer eller mindre ferdig med sine første noder. Da skal vi gå sammen i grupper og gi respons på det som er skrevet. Så er det bare å fortsette med å skrive nye noder og fortsettelser på "begynnelsen". I mine øyne virker det som elvene synes dette spennende og ser ut til å engasjere seg ;-)
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar